Onze tandartsrekeningen zijn aangesloten bij Famed. Het bedrijf die de facturering op orde maakt en de financiële administratie verwerkt. De vergoeding is afhankelijk van uw verzekering. De meeste verzekeraars zijn bij ons aangesloten. Vaak is er een maximale vergoeding op jaarbasis. Famed geeft u 30 dagen de tijd om te betalen. Indien de betaling niet tijdig is zal er een herinnering worden verstuurd waarbij er 7 dagen extra tijd is om te betalen. Vervolgens zal er een tweede herinnering worden gestuurd waarin de klant nog 14 dagen de tijd heeft om te betalen. Er wordt gewerkt met codes van behandelingen waarbij elke code een tarief is gekoppeld aan desbetreffende code.
De Tandartsenkliniek.nl beschikt over redelijke tarieven. De meest voorkomende behandelingen zijn onder andere drievlaks inlay vullingen met een maximaal tarief van 200 euro voor een standaard techniek. Voor edelmateriaal bedraagt het maximale tarief 300 euro. De prijzen van kronen zijn afhankelijk van het soort materiaal en variëren van 75 euro tot 650 euro. Bruggen zijn mogelijk in onder andere keramisch materiaal, metaal met porselein en goud met porselein. Prijzen variëren daarbij van 180 euro tot 270 euro. Een etsbrug kost maximaal 370 euro. Ook zijn er verschillende kunstgebitten mogelijk met verschillende elementen. De keuze uit behandelingen is dus ruim. De prijs begint bij 165 euro en kan maximaal 775 euro bedragen voor een kunstgebit. Ook is het opvullen van een kunstgebit mogelijk tegen verschillende tarieven. De tandarts zal met u een behandelplan opstellen wat nodig is en zal een berekening van de totale kosten maken. Implantaten vallen onder hogere prijsklassen en worden vaak geheel of gedeeltelijk door uw zorgverzekeraar vergoed indien u over een aanvullende tandartsen verzekering beschikt.
Ook bieden wij de juiste oplossing indien u klachten heeft. U staat nooit met lege handen. Het is altijd belangrijk om een klacht persoonlijk met ons te bespreken. Zo kunnen we kijken wat we kunnen verbeteren. Een gezamenlijke oplossing waarbij iedereen tevreden is, daar streven we naar. Indien u toch niet tevreden bent met onze oplossing kunt u uw klacht voorleggen aan de NMT-klachtenregeling waarbij de tandartsen kliniek is aangesloten. Deze behandeld klachten en beschikt over een regeling die voldoet aan de eisen en voorwaarden van de wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector. Deze regeling is kosteloos. U kunt kiezen voor bemiddeling en een formele klachtenbehandeling, hierbij kunt u uw klacht aan de centrale klachtencommissie voorleggen. We streven altijd naar een passende oplossing, want wij geven om onze klanten.